Hogeschool Inholland biedt onderwijs voor studenten en professionals in de Randstad.
Het werven van nieuwe studenten is voor een hogeschool een belangrijk moment. Wanneer je website niet aansluit op de behoefte van een toekomstige student, loop je als hogeschool nieuwe aanmeldingen mis. Deze studenten gaan dan naar de concurrerende scholen. Dit gebeurde ook bij InHolland. Hogeschool InHolland biedt onderwijs voor studenten en professionals in de Randstad. Door een nieuwe front end op een bestaande website te bouwen, steef de snelheid/performance van de website met 26%. Dit maakte dat studenten beter bereikt werden.
De structuur, front end en het design van de website van InHolland waren enorm verouderd waardoor de website traag was met een verouderde look and feel. De website was erg onaantrekkelijk en voorzag niet in de behoeften uit de customer journeys. Dit alles maakte dat de website slecht converteerde en geen nieuwe leads opleverde.
Waar de inhoud en het design niet meer aansloten bij de behoefte van de toekomstige studenten, was het risico groot deze studenten te verliezen aan de concurrent. En waar ze bang voor waren, gebeurde ook bij InHolland. De concurrent sprak de doelgroep wel op de juiste manier aan. Zo zag InHolland veel van de nieuwe studenten kiezen voor een opleiding bij de concurrent.
Het uiterlijk van de website van Hogeschool InHolland moest helemaal vernieuwd worden, zodat het beter aansluit bij de voorkeuren van de nieuwe studenten. Tijdens deze vernieuwing moest de ‘achterkant’ van de website in tact blijven. De front end van de detailpagina's moesten op de schop, terwijl de homepage een andere contentstructuur kreeg. Aan de rest van de koppelingen en Umbraco CMS mocht niets veranderd worden. Het betreffende SCRUM team van W3S Digital heeft hiervoor intensief samengewerkt met het development team van InHolland.
Het resultaat is een totale make-over van de website. Voor de nieuwe website is er veel meer gebruik gemaakt van beelden en wordt de ruimte op de pagina ook beter benut. Extra aandacht is uitgegaan naar het optimaliseren van de Call To Action’s. Hiervoor is er een webstyle guide ontwikkeld waarin de nieuwe vormelementen en kleuren werden gedefinieerd.
We gingen van start met een design- en strategiesprint waarin we de pijnpunten van de doelgroep hebben blootgelegd en de persona’s hebben uitgewerkt. Vervolgens hebben we de informatiebehoefte uitgewerkt in customer journeys per subdoelgroep en daar een conversiefunnel over geplaatst om de lead op te volgen van eerste bezoek tot inschrijving. Tenslotte hebben we een aantal design brainstorm sessies georganiseerd, waarna we met het design aan de slag zijn gegaan.
Op basis van de uitkomsten uit bovenstaande design- en strategiesprint zijn we samen met het interne development team van InHolland gaan kijken welke aanpassingen in het bestaande systeem gedaan moesten en konden worden om de nieuwe strategie uit te voeren. Daarna zijn front-end-developers van W3S samen met back-end-developers en de contentbeheerder van InHolland als een gezamenlijk team aan de slag gegaan met het ontwikkelen van de nieuwe front-end en deze te koppelen aan de bestaande achterkant.
De vergrijzing in Nederland zien we ook terug in het onderwijs. Een groot pijnpunt in onderwijsland is de grote terugloop van studenten. Een nieuwe design en frontend blokkendoos kan daarom worden ingezet om de doelgroep aan te spreken. We hebben dit voor InHolland Academy gedaan en is ook een goede stap voor hogeschool InHolland.
Door de website te koppelen met een CRM / Marketing Automation tool kunnen we de leadgeneratie professionaliseren.
Ben jij op zoek naar een partij die je kan helpen bij het ontwikkelen van een front-end die aansluit op de behoefte van je doelgroep? Of ben je op zoek naar een andere softwareoplossing die jouw bedrijf ondersteunt bij het behalen van bedrijfsdoelen? Dan helpen wij je graag! Neem gerust contact met ons op. Onze knappe koppen bedenken graag de juiste (software)oplossing voor jouw pijnpunten. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Bel naar 010 270 0333 of stuur een mail met jouw vraag naar info@w3s.nl.